Lietuvoje užregistruotas naujas siuntos pristatymo bepilote skraidykle rekordas

Savaitgalį Birštone buvo užregistruotas naujas drono rekordas –
toliausiai pristatyta siunta. Riešutų kremas buvo skraidintas daugiau
kaip 5 kilometrus nuo pakilimo vietos. Lietuvoje tokiam siuntų
pristatymui vis dar keliami itin aukšti reikalavimai, bet tai nesutrukdė
pasiekti ekologiško rekordo.

TOLIMIAUSIA SIUNTA PRISTATYTA SĖKMINGAI

„Bepiločiai orlaiviai yra ekologiškesnė transporto priemonė, kuri padėtų
saugoti gamtą ir mažinti taršą. Šį kartą ir pati siunta ekologiška,
skraidinome lietuviško prekinio ženklo „Orivego” riešutų kremą, o skrydį
atliko MB „Leadas” („Drone Academy„) direktorius ir drono valdytojas
Tadas Aleksandravičius”, – sako įmonės „ Logistiniai projektai” vadovas
Ignas Kurpius.

Bepilotę skraidyklę valdęs T.Aleksandravičius sako, jog rekordo siekimas
– užduotis, kelianti stiprų jaudulį. „Šįsyk pristatėme siuntą gavėjui,
gyvenančiam už 5,3 kilometro nuo pakilimo vietos, todėl atsiranda kur
kas daugiau nežinomųjų dėl ryšio, interferencijos, vėjo gūsių, kritulių
ir kitų aplinkybių, kurių negali numatyti”.

Vaikinas kaip vieną iš sėkmės priežasčių įvardijo glaudų komandinį
darbą. Tačiau viena iš kliūčių šiai užduočiai įgyvendinti buvo ne tik
nenuspėjamos oro sąlygos, bet ir skrydžiui reikalingi leidimai, maršruto
planavimai.

AR BEPILOTĖS SKRAIDYKLĖS PAKEIS LAIŠKANEŠIUS?

Įsivaizduokite, kad staiga sugalvojote kažką pradžiuginti – nusiųsti
dėžę ledų ar indelį riešutų sviesto, užsakote siuntimą bepiločiu
orlaiviu ir netrukus pas jūsų bičiulį atskrieja pašto siunta. Galbūt
Lietuvoje taip bus jau visai netolimoje ateityje, tačiau kol kas toks
sumanymas vis dar gana sudėtingai įgyvendinamas. Kaip teigia I.Kurpius,
kiekvienam skrydžiui reikia gauti leidimą.

„Įsivaizduokite, kas būtų, jei Lietuvoje įsigaliotų siuntų pristatymas
bepiločiais orlaiviais, tačiau kiekvienam skrydžiui reikėtų gauti
leidimą? Tai užtruktų daug laiko, o be leidimo galima skristi tik apie
vieną kilometrą matomumo erdvėje”, – sako įmonės „Logistiniai projektai”
vadovas. Anot jo, tik su leidimu galima skristi toliau ir atsidurti už
matomumo ribų, todėl Lietuvoje siuntos pristatymas dronu jau yra
neeilinis įvykis.

Toliausio siuntos pristatymo rekordą, įvykdytą šį savaitgalį,
užregistravo VšĮ „Agentūra Factum”.

BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ SIUNTOS PASAULYJE POPULIARĖJA

Pirmieji bepiločiai orlaiviai buvo pradėti naudoti per Antrąjį pasaulinį
karą. Pastaraisiais metais jų panaudojimas tampa vis įvairesnis, o
vartotojų susidomėjimas sparčiai auga.

Daugelis užsienio pašto operatorių įgyvendina ir išbando bepilotį siuntų
pristatymą savo versle, nes tai itin naudinga pristatymo priemonė
krizinėse situacijose, pavyzdžiui, kai vaistus reikia pristatyti sunkiai
pasiekiamose vietose. Tokie siuntiniai ypač praverstų COVID-19
pandemijos metu, kai žmonės stengiasi niekur neišeiti iš namų ir prekes
užsisako internetu.

Pirmasis leidimas bepiločiu būdu pristatyti prekes JAV buvo suteiktas
2019 metais su „Google” susijusiai bendrovei „Wing”. Taip siuntos
sėkmingai pristatomos Virdžinijoje. Dabar tokiu būdu siuntos kai kuriose
vietose pristatomos ir Japonijoje bei Kinijoje, Kanadoje, Australijoje,
sėkmingi bandymai vykdomi Kroatijoje.

Žinoma, nereikėtų pamiršti ir saugumo, todėl kol kas siuntos
skraidyklėmis sėkmingiausiai gabenamos retai apgyvendintose kaimo
vietovėse bei mažuose miestuose. Saugumo užtikrinimui šalys kuria
sistemas, kuriose būtų stebimi ir apskaitomi tokie skrydžiai.

Įmonė „Logistiniai projektai” („Packy.LT” siuntų tarnyba) yra
specializuota siuntų tarnyba Vilniuje skirta skubiam verslo siuntų ir
konfidencialių dokumentų pristatymui.

Parašykite komentarą