Neuropsichologai atskleidė „Ultra HD“ vaizdo poveikį žmogaus kūnui ir smegenims

Vilnius, Lietuva, 2015 m. lapkričio 19 d. Televizijos turinys, rodomas per UHD raiškos televizorių,  žmogų „įtraukia“ 38 proc. labiau, nei rodomas per Full HD raiška pasižymintį televizorių – tai paaškėjo „Samsung“ ir tyrimų kompanijai „Mindlab International*” atlikus specialų tyrimą. Neuropsichologų išvados  patvirtina, kad technologijos daro reikšmingą įtaką žmogaus psichologinei būsenai – keičia tai, kaip šis priima rodomą turinį bei „įsitraukia“ į pramogas.

„Televizoriaus žiūrėjimas žmonėms ir toliau išlieka vienas iš laisvalaikio praleidimo būdų. Žiūrint mėgstamą turinį, nesvarbu, ar tai sporto varžybos, ar mėgstamas televizijos serialas, galima patirti įvairiausių įspūdžių. Naujausi tyrimai rodo, jog žiūrėdamas mėgstamą turinį per didelį, ryškų, aukštos raiškos „Samsung SUHD“ televizorių, žmogus, patiria daugiau įspūdžių nei per Full HD technologiją palaikantį televizorių. Be to, išryškėjo tendencija – dėl nuolatinių inovacijų televizijos turinys žmogui tampa vis labiau „įtraukiantis“,” – kalbėjo Miroslavas Ramanavičius, „Samsung“ buitinės elektronikos padalinio Lietuvoje vadovas.

Labiausiai žmogų „įtraukia“ tokie užsiėmimai, kaip skrodimas banglente per bangas, naujo produkto pirkimas ar sėkmingas pasimatymas. Tačiau tyrimai parodė, kad UHD televizoriaus žiūrėjimas taip pat sukelia stiprias emocijas. Beje, šie potyriai yra 38 proc. ryškesni nei turinį stebint „Full HD“ ekrane.  

„Įdomu stebėti, kaip modernios technologijos geba daryti įtaką šioms reikšmingoms psichologinėms reakcijoms ir tobulinti vaizdą atkuriančias  technologijas. Kartu su kompanija „Samsung“ atlikti tyrimai rodo, kad tokios inovacijos, kaip itin aukštos raiškos UHD televizoriai, yra milžiniško technologijų proveržio vaizdo technikos srityje pavyzdys,“ – teigė neuropsichologas dr. Davidas Lewis, „Mindlab International“ vadovas.

Tyrimo dalyviai, žiūrėdami iki tol nematytą turinį „Samsung SUHD“ televizoriaus ekrane jautėsi smarkiau išgyvenantys jame rodomas akimirkas. Žmonės jautriau reagavo į įvykius ekrane, jų dėmesys į turinį buvo labiau koncentruotas.

Tyrimas „Screen Sensation: The Ultra HD Effect” buvo atliktas Braitono mieste,  Sasekso inovacijų centre. Prie 18-65 m. amžiaus dalyvių galvos odos buvo prijungti elektrodai, kurie leido taikyti specialius elektroencefalografijos (EEG) ir elektroderminio aktyvumo (EDA) metodus bei atlikti širdies ritmo matavimus. Dalyvių rekacijos buvo tiriamos šiems stebint internete transliuojamą turinį bei Europos futbolo varžybas per UHD bei Full HD raiškos televizorius.

* „Mindlab International” tai  nepriklausoma tyrimų bendrovė įkurtą Braitone, Jungtinėje Karalystėje, atliekanti neuromokslais bei psichologijos mokslais pagrįstus tyrimus. 

Apie „Samsung Electronics Co., Ltd.“

„Samsung Electronics Co., Ltd.“ įkvepia žmones visame pasaulyje ir kuria ateitį novatoriškomis idėjomis bei technologijomis, kurias diegia televizoriuose, išmaniuosiuose telefonuose, dėvimuose įrenginiuose, planšetiniuose kompiuteriuose, kamerose, skaitmeniniuose įrenginiuose, spausdintuvuose, medicinos įrangoje, tinklų sistemose bei puslaidininkiuose. Bendrovė pirmauja kurdama daiktų interneto, išmaniųjų namų bei sveikatos apsaugos skaitmenines technologijas. Įmonėje dirba 307 000 darbuotojų 84 valstybėse. Daugiau informacijos: www.samsung.com bei oficialiame tinklaraštyje: global.samsungtomorrow.com

1999 m. įkurta dukterinė kompanija „Samsung Electronics Baltics“ teikia paslaugas trijų šalių rinkose: Lietuvoje, Latvijoje, ir Estijoje. Tai vienas pirmaujančių prekės ženklų šio regiono buitinės elektronikos rinkoje daugelyje produktų kategorijų. Baltijos šalių padalinys turi 144 darbuotojus trijose šalyse, metų pardavimai sudaro 386,2 milijono JAV dolerių (290 milijonų eurų). Daugiau informacijos: www.samsung.com.

Parašykite komentarą