Lietuvos ekspeditoriai: nereglamentuojama veikla peri feniksus

Atsakingumas, paslaugų kokybė ir investicijos į plėtrą. Lietuvos ekspeditoriai tai laiko pagrindinėmis kovos su nesąžiningu verslu priemonėmis. Tuo pačiu krovinių gabenimo profesionalai įsitikinę, kad valstybė turėtų pagaliau imtis ekspeditorių verslo reglamentavimo.

„Mūsų sektoriaus veikla iki šiol yra nereglamentuojama. Nesąžiningi ekspeditoriai šia padėtimi naudojasi, nesumoka savo klientams ir partneriams. Pro valstybės iždą plaukia nesumokėti milijonai, o verslui daroma milžiniška žala. Tuo tarpu nesąžiningi veikėjai lengvai uždaro vienas įmones ir atidaro kitas. Šioje sferoje feniksai klesti, nes krovinius siunčiančių įmonių vadovams dažnai trūksta laiko atskirti, kuo galima pasitikėti.  Tik sugadinus krovinį ar tam kroviniui dingus, užsakovai pradeda domėtis ekspeditoriaus patikimumu”, – sako smukių ir dalinių krovinių pervežimų bendrovės „Continexus” administracijos direktorius Povilas Čepulis.

Pasak jo, padėtį galėtų pagerinti veiklos reglamentavimas, prievolė ekspeditoriams draustis profesinę civilinę atsakomybę mažiausiai 200 tūkst. eurų vienam draudiminiam įvykiui. Taip atsirastų bent minimalus įėjimo į ekspeditorių rinką kriterijus. Tai būtų naudinga ir sąžiningą veiklą vykdantiems ekspeditoriams, ir užsakovams.          

Grynai lietuviško kapitalo įmonė „Continexus” iki šiol daugiau nei 17 metų veikė „Transeurina ir Ko” pavadinimu.

Į sukčiavimo pervežimų rinkoje keliamą pavojų atkreipia dėmesį ir verslininkai, ir teisininkai. Savo ruožtu draudikai yra sugalvoję terminą „Penktadienio sindromas”, kai turimą krovinį gavėjui būtina išsiųsti dar penktadienio vakarą, iki savaitgalio, ir vežėjas pasirenkamas neatidžiai.

P.Čepulis tikisi, kad padėtis artimiausiu metu pasikeis. Užsakovai Lietuvoje ieškos ne mažiausių kainų, o paslaugų kokybės ir patikimumo. Dėl to šiuo metu verta investuoti į šiuos dalykus.

„Vakarų Europoje, kurioje mes plečiame savo veiklą, jau seniai patikimumas ir paslaugų kokybė buvo labiausiai vertinami dalykai. Būtent dėl to, kad vis daugiau operacijų atliekame Vakarų ir Pietų Europoje keitėme ir savo pavadinimą – kad būtų suprantamesnis, paprasčiau būtų įsiminti. Tačiau investuojame ir į operacijas Lietuvoje”, – sako „Continexus” administracijos vadovas.

Vilniuje savo veiklą pradėjusi kompanija savo veiklą šiuo metu vykdo Beneliukso šalyse, Prancūzijoje, Ispanijoje, Italijoje, perveža iš Lietuvos eksportuojamus krovinius.

Per pastaruosius metus pervežamų krovinių srautui išaugus daugiau nei 20 proc., 34 darbuotojus turinti įmonė netrukus kelsis į naują pastatą. Jame bus teikiamos ir visos sandėliavimo bei muitine susijusios paslaugos. Bendrovė ne tik persikels į naują būstinę, tačiau taip pat planuoja didinti darbuotojų skaičių 50 proc.

„Kai teiki kompleksines paslaugas, ženkliai pagreitinančias transportavimo procesą, rinkoje lengviau konkuruoti”, – aiškina P.Čepulis.

Parašykite komentarą