2017 m. Europos vartotojų centro pagalba vartotojai atgavo daugiau nei 89 tūkst. eurų

Europos Sąjungos šalyse, Islandijoje ar Norvegijoje įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą, neverta nuleisti rankų – Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net) priklausantis Europos vartotojų centras (EVC) Lietuvoje 2017 metais vartotojams padėjo atgauti daugiau nei 89 tūkst. Eurų (beveik trečdaliu daugiau nei 2016 metais). Centro specialistai ne tik padėjo vartotojams susigrąžinti neteisėtai nuskaičiuotus pinigus, gauti kompensacijas, bet ir buvo panaikintos sąskaitos už neužsakytas prekės bei pardavėjai/paslaugų teikėjai buvo priversti tinkamai įvykdyti kitus savo įsipareigojimus.

EVC Lietuvoje 2017 m. gavo 362 skundus, kai vartotojams prireikė ECC-Net tarpininkavimo, 199 paprastuosius skundus, kai problemą pavyko išspręsti suteikus teisinę konsultaciją ir padėjus parengti dokumentus bei 1064 informacinius paklausimus. Daugiausia skundų (35 proc.) vartotojai pateikė dėl oro keleivių teisių (atšaukti, atidėti skrydžiai, atsisakymas vežti, sugadintas, vėluojantis ar dingęs bagažas), 18 proc. dėl avalynės ir drabužių, 12 proc. dėl laisvalaikio ir kultūros paslaugų, 8 proc. dėl baldų ir interjero, 7 proc. dėl automobilio nuomos.

Dažniausiai 2017 m. lietuviai skundėsi dėl pardavėjų ar paslaugų teikėjų, registruotų Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje, Lenkijoje, Italijoje ir Vokietijoje. Tuo tarpu dėl Lietuvoje veikiančių pardavėjų ir paslaugų teikėjų daugiausiai skundėsi Jungtinės Karalystės (36 proc.), Latvijos (24 proc.), Estijos (20 proc.) vartotojai. 

EVC Lietuvoje specialistai pastebi, kad Lietuvos vartotojai vis labiau domisi savo teisėmis, kartais nori iš anksto žinoti kaip elgtis ir ko gali reikalauti tam tikrose situacijose, todėl didėja ir informacinių paklausimų skaičius, kuris lyginant su 2012 metais išaugo daugiau nei 2,25 karto. Vartotojų teisių temos domina ir moksleivius, studentus, todėl EVC Lietuvoje atstovai dalyvavo ir skaitė paskaitas mokyklose, gimnazijose, aukštosiose mokyklose ir bibliotekose. 2017 m. vyko 20 seminarų apie vartotojų teises Europos Sąjungoje, kuriuose dalyvavo daugiau nei 802 dalyviai. Taip pat Centro specialistai dalyvavo 11 renginių su informacine palapine ir informaciniu stendu Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Palangoje, Gargžduose, Molėtuose, Varėnoje, kur vartotojai galėjo gauti nemokamas konsultacijas savo mieste jiems aktualiais klausimais. EVC Lietuvoje parengė 10 televizijos laidų ciklą „Ekspertai pataria“, kuris buvo transliuojamas per INIT televiziją ir kuriame buvo nagrinėjamos tokios vartotojams aktualios temos kaip elektroninė prekyba, garantijos, automobilių nuoma, automobilių pirkimas, oro keleivių teisės, apgyvendinimas ir kt.  

Visą 2017 m. ataskaitą ir daugiau informacijos rasite EVC Lietuvoje interneto svetainėje www.ecc.lt

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia Europos vartotojų centrus 28 ES valstybėse narėse, Islandijoje ir Norvegijoje. EVC Lietuvoje misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse narėse, Islandijoje ar Norvegijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Lietuvos vartotojai, norintys apginti savo pažeistas teises ar gauti daugiau informacijos, gali kreiptis nemokamos pagalbos ar patarimų į EVC Lietuvoje (info@ecc.lt, tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Algirdo g. 31, Vilnius).

Parašykite komentarą