Marius Ivaškevičius dalyvavo jaunosios dramaturgijos festivalyje Maskvoje

Rugsėjo 4 d. Liubimovkos festivalyje Maskvoje vyko Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato, dramaturgo Mariaus Ivaškevičiaus paskaita.

Rusijos teatro publika gerai pažįsta M Ivaškevičių dėl jo pjesių „Kantas“, „Išvarymas“ ir „Rusų romanas“, Mindaugo Karbauskio pastatytų Vladimiro Majakovskio teatre. Į garsaus lietuvių dramaturgo paskaitą / pokalbį pagrindinėje Liubimovkos aikštelėje „8 / 3“ susirinko tiek žmonių, kad kai kuriems teko sėdėti ant grindų ar net kabėti persisvėrus per langus. M. Ivaškevičius pasakojo apie savo patirtį dirbant su įvairiais režisieriais, tarp kurių – Rimas Tuminas, Eimuntas Nekrošius, Oskaras Koršunovas, dalijosi įžvalgomis apie dramaturgo ir režisieriaus santykį teatre. M. Ivaškevičius prisiminė R. Tumino pasiūlymą parašyti dramą, vėliau tapusią „Madagaskaru“. R. Tuminui statant „Madagaskarą“ M. Ivaškevičiaus išėjo dramaturgo ir režisieriaus bendradarbiavimo mokyklą – suprato, kiek pjesės autorius gali ir turi dalyvauti statant spektaklį, kada jam pasirodyti, kada pasitraukti, kokių klaidų nedaryti. Po „Madagaskaro“ dirbti su režisieriais M. Ivaškevičiui tapo lengviau.

Vienas įdomiausių profesinių M. Ivaškevičiaus susitikimų – darbas su E. Nekrošiumi, prisipažinusiu, kad norėtų pastatyti I. Kanto „Grynojo proto kritiką“, ir pasiūliusiu parašyti pjesę. Šis E. Nekrošiaus sumanymas niekada nebuvo įgyvendintas, o „Meno fortui“ sukurta pjesė „Kantas“ vėliau pastatyta V. Majakovskio teatre. M. Ivaškevičiui darbas su E. Nekrošiumi, pokalbiai, kurių metu jis buvo panardinamas į genialaus režisieriaus asociacijų srautą, palikę neišdildomą įspūdį. Kalbėti apie lengvai ir sėkmingai susiklosčiusį bendradarbiavimą su jaunesnės kartos režisieriais O. Koršunovu ir M. Karbauskiu M. Ivaškevičių paskatino klausimai iš salės apie „Išvarymo“ ir „Rusiško romano“ sukūrimo aplinkybes.

Nepriklausomas jaunosios dramaturgijos festivalis Liubimovka, kurio pavadinimas kilęs iš K. Stanislavskio sodybos, šiemet švenčia 30-metį. Per šį laiką renginys tapo garsiausia nepriklausoma teatro profesionalų aikštele, kurioje jaunieji Rusijos dramaturgai gali pristatyti savo kūrybą teatrinei bendruomenei, susitikti ir diskutuoti su pripažintais cecho meistrais, dalyvauti dieną naktį vykstančiuose pokalbiuose su kolegomis, režisieriais, aktoriais, teatro mokyklų studentais. Liubimovka dažnai lyginama su geriausiais Vokietijos dramaturgijos festivaliais, kuriems nenusileidžia nei jaunųjų autorių pjesių atrankos kriterijų griežtumu, nei profesionalų atliekamais pjesių skaitymais. Garsi Liubimovka ir dėl tarptautinės edukacinės programos, į kurią šiemet ir buvo pakviestas M. Ivaškevičius.  

Projekto partneris – Lietuvos kultūros institutas.

Parašykite komentarą