Kaip karantinas paveikė el. prekybos verslą?

Šįmet verslas susidūrė su neeiline situacija, kuomet daugelis įmonių dėl siaučiančios pandemijos bei įvesto karantino sustabdė ar apribojo veiklą bei susidūrė su kur kas mažesniais pirkėjų srautais. Dideliu išsigelbėjimu vartotojams tapo el. prekyba, suteikianti galimybes reikiamų prekių įsigyti neišeinant iš namų. Regis, tai turėjo būti tikrų tikriausias el. prekybos klestėjimo metas. Tačiau augant pirkėjų srautams krizės fone ryškėja ir kur kas aštresnė konkurencija, skatinanti el. komercijos atstovus ieškoti priemonių, padėsiančių pritraukti klientus. O ir pasiseka šiame sektoriuje įsitvirtinti ne visiems… Tad koks tikrasis pandemijos bei karantino poveikis elektroninei prekybai?

 

El. prekybos sektoriuje – augimas

Įvairūs statistiniai šaltiniai atskleidžia, jog elektroninė prekyba karantino metu augo gana stipriai. Tačiau el. parduotuvės https://biomed.lt/ komercijos atstovas Ramūnas Puidokas teigia, jog visgi „reikėtų nepamiršti, kad karantinas nevienodai atsispindėjo įvairių prekių vartojimo kontekste: tam tikros kategorijos buvo itin populiarios, augindamos apyvartas kartais ir net dešimtimis kartų, o kai kurių ne pirmo būtinumo prekių paklausa mažėjo arba išliko nepakitusi“.

Įvertinti pirkėjų įpročių pasikeitimus, anot specialisto, būtų sudėtinga, nes pats pirkėjas nesikeitė. Tačiau, pasak R. Puidoko, galima įžvelgti nežymų pardavimų privatiems asmenims mažėjimą ir išaugusius institucinius pirkimus, o drauge ir mokėjimų atidėjimo poreikį, reiklumą prekių atitikties sertifikatams ir panašiems niuansams.

 

El. prekyba: pasiseka ne visiems

„Daug verslo subjektų, kurie dar karantino išvakarėse veikė išskirtinai offline formatu, prasidėjus suvaržymams suskubo persiorientuoti į pardavimus internetu. Nemažai daliai tai pavyko padaryti sėkmingai, tačiau tikrai bus ir nusivylusių dėl nepasiteisinusių investicijų į elektroninę prekybą ir nepasiektus pardavimų lūkesčius“, – sako R. Puidokas ir priduria, jog kaip bebūtų, tačiau el. prekyba neapsiriboja vien tik elektroninės parduotuvės sukūrimu.

Specialistas pažymi, jog dabar, pasibaigus karantinui, tikėtinas kai kurių verslų grįžimas prie jiems įprasto offline pardavimų modelio su ta mintimi, jog pasikartojus panašiai situacijai jie jau turi patirties, tad bus pasiruošę sėkmingai susidoroti su virtualios prekybos iššūkiais. Visgi dauguma pradėjusių prekybą internetu, anot R. Puidoko, greičiausiai ir toliau šią veiklą tęs ir plėtos. „Šiame didesnės konkurencijos kontekste, žinoma, išloš pirkėjai, kuriems bus pasiūlytas ne tik platesnis asortimentas, bet ir palankesnės kainos“, – sako komercijos specialistas.

 

Didėjanti konkurencija

Naujų elektroninių parduotuvių atsiradimas šioje rinkoje neabejotinai suponuoja ir didesnę konkurenciją. Aštrumo suteikia ir nežinomybė, mat ekonominė krizė, darbo vietų praradimas, perkamosios galios mažėjimas gali artimu metu lemti ir mažėjančius pirkėjų srautus, todėl elektroninę prekybą vykdantys verslo subjektai bus priversti ieškoti įrankių, kaip pritraukti pirkėjus bei juos išlaikyti. Šioje situacijoje vėl laimės pirkėjai, gausiantys papildomų naudų.

 

 Karantinas lėmė tam tikrų prekių paklausą 

Naujasis koronavirusas bei karantinas yra mūsų visuomenei visiškai naujas duetas, kurio kontekste žmonės jautėsi pasimetę, nežinantys, ko griebtis. Tai atsispindėjo ir jų pirkimo įpročiuose, ypač situacijos pradžioje, kai iš parduotuvių lentynų itin sparčiai dingdavo ilgo vartojimo maisto produktai ir kitos būtinosios prekės. Tačiau ši banga gana greitai nuslūgo. Visgi tam tikri gaminiai patyrė tikrą renesansą. Tai – kai kurios medicinos srities prekės. „Labiausiai karantino metu išaugo bekontakčių termometrų pardavimai. Tai neabejotinai buvo „karščiausia“ to meto prekė. Taip atsitiko dėl to, kad prasidėjus karantinui Kinijoje, stojo gamyklos ir net patys kinai iš Europos supirkinėjo bekontakčius termometrus. Tad prasidėjus COVID-19 bangai Europoje, prekybininkų sandėliai buvo tušti, o užsisakyti daugiau nebuvo galimybės, nes Kinijoje gamyba vis dar nevyko. Tai lėmė, jog karantino metu labiausiai išlošė tie, kurie buvo iš anksto apsirūpinę bekontakčių termometrų atsargomis“, – poziciją pateikia R. Puidokas. O šių prekių poreikis, pasak specialisto, tikrai buvo didžiulis. Ir ne tik todėl, kad privatūs asmenys susirūpino savo ir artimųjų sveikata, tačiau daug bekontakčių termometrų  reikėjo vaikų darželiams, mokyklos, įvairioms institucijoms ir verslams, kurie norėjo vykdyti veiklą karantino metu.

Parašykite komentarą