Lietuvos startuolių pusmečio spurtas: apyvarta augo 30 proc.

Pasaulinė pandemija technologinėms įmonėms, kuriančios inovatyvius produktus, atvėrė naujas galimybes. Greitai prie esamos situacijos prisitaikiusių Lietuvos startuolių pardavimo pajamos pirmąjį šių metų pusmetį buvo trečdaliu didesnis nei atitinkamu laikotarpiu prieš metus, taip pat augo darbuotojų skaičius ir jų atlyginimai.

„Verslios Lietuvos“ analitikų duomenimis, per 2020 m. antrąjį ketvirtį Lietuvos startuolių bendri pardavimai vidaus ir užsienio rinkose siekė 242,3 mln. eurų, o tai yra 18 proc. daugiau nei ankstesniais metais tuo pačiu laikotarpiu, o per pirmąjį metų pusmetį – 483,8 mln. eurų arba 30 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 m.

Lietuvos startuolių kuriamų aukštos pridėtinės vertės prekių ir paslaugų eksportas antrąjį šių metų ketvirtį siekė 159,7 mln. eurų arba 11 proc. daugiau nei 2019 m. antrąjį  ketvirtį, o per pirmąjį metų pusmetį – 330,6 mln. eurų arba 30 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 m. Lyginant su pirmuoju šių metų ketvirčiu, Lietuvos startuolių eksportas augo 16 proc.

Palyginimui, visos ekonomikos prekių ir paslaugų eksportas per pirmąjį šių metų pusmetį sumažėjo 9,2 proc., o pardavimų pajamos krito 5,4 proc.

„Lietuvos startuolių vidaus ir užsienio rinko pardavimų analizė rodo, kad aukštos pridėtinės vertės kūrimas leidžia verslui išlaikyti stabilumą ir netgi augti, kai išgyventi krizinėmis sąlygomis darosi sunku mažiau konkurencingoms įmonėms. Silpnėjantys konkurentai leidžia užimti didesnę rinkos dalį ir sparčiau augti. Neabejotina, kad  Lietuvos  startuolių eksporto sėkmės priežastis – gebėjimas greitai prisitaikyti ir pasiūlyti rinkai produktus, kurių šiuo metu labiausiai reikia, tai įvairūs su pandemijos iššūkiais susiję sprendimai visuomenei, verslui ir valstybėms“, –  sako Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

Naujausiais startuolių duomenų platformos „Unicorns.lt“ duomenimis, Lietuvos startuolių įmonėse toliau stabiliai auga darbuotojų skaičius ir atlyginimai. 2020 m. pirmąjį pusmetį startuoliuose dirbo 9 tūkst. darbuotojų ir jų buvo 5 proc. daugiau nei šių metų pirmąjį ketvirtį. Skaičiuojama, kad šių metų antrąjį ketvirtį vidutinis darbuotojo darbo užmokestis siekė 2,6 tūkst. eurų (bruto) ir tai buvo 7 proc. daugiau nei šių metų pirmąjį ketvirtį.

Pasak R. Rudokienės, nors Lietuvos startuolių apyvartos augimas, darbuotojų skaičius ir atlyginimai auga bei įgauna pagreitį, tai nereiškia, kad visiems Lietuvos startuoliams gerai sekasi. „Dalis startuolių taip pat susidūrė su sunkumais, ypač dirbantys turizmo sektoriuje. Taip pat sunkiau šį laikotarpį išgyvena ankstyvosios stadijos, pradedantys startuoliai“, – pažymi ji.

R. Rudokienės teigimu, didžiausią produktų ir paslaugų paklausą bei plėtros galimybes šiuo metu turi edukacinių technologijų, e. komercijos, telemedicinos, prekių pristatymo į namus, kibernetinio saugumo srityse veikiančios įmonės.

Vienais sėkmingiausių Lietuvos startuolių, išnaudojusių pandemijos galimybes verslo plėtrai, naujiems sprendimams ir augimui,  galima išskirti startuolius „ZitiCity“, „Interactio“, „Omnisend“, „CityBee“, „Tesonet“, „Zivo.io“ „manodaktars.lt“, „Uvireso“, „Ligence“, „Simawater Technologies“, „Baltymas“, „Hadroneda“, „Biomatter Designs“, „NDcare“, „Rubedo sistemos“.

Parašykite komentarą