Ar elektros energijos tiekėjas gali pakeisti vartotojo pasirinktą mokėjimo planą?

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi ūkio subjekto ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą dėl taikytų elektros energijos persiuntimo paslaugos kainų, nepritarė ūkio subjekto reikalavimui įpareigoti operatorių perskaičiuoti mokėjimus už tam tikrą elektros energijos kiekį, pritaikant palankiausius tarifus.

Ūkio subjektas nurodė, kad laikotarpiu nuo 2013 m. balandžio 1 d. iki 2019 m. gegužės 1 d. operatorius jam taikė III grupės vartotojams, gaunantiems elektros energiją iš žemosios įtampos elektros tinklų, elektros energijos persiuntimo paslaugos kainas (II planas), nors turėjo taikyti III grupės vartotojams, gaunantiems elektros energiją iš žemosios įtampos elektros tinklų ir kurių objekto leistinoji naudoti galia yra 400 kW (I planas), taikomas palankesnes kainas.

Ūkio subjekto teigimu, operatorius, žinodamas jo elektros įrenginių galingumą, turėjo pats savo iniciatyva taikyti palankiausią planą, be atskiro vartotojo (ūkio subjekto) prašymo.

Taryba, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes ir įvertinusi AB „Energijos skirstymo operatorius“ pateiktus paaiškinimus, nustatė, kad šiuo atveju ūkio subjekto reikalavimai yra nepagrįsti: operatorius negali savo nuožiūra keisti vartotojo / ūkio subjekto pasirinkto mokėjimo plano.

Tuo tarpu vartotojui / ūkio subjektui teisės aktai numato galimybę kartą metuose pakeisti planą, jei esamas neatitinka poreikių. Šiuo atveju ūkio subjektas šia galimybe nepasinaudojo.

Parašykite komentarą