Sėkmingiausia metų naujiena – avižinė košė

Lietuvos gyventojai savo šaldytuvus ir spintelių lentynas vis dažniau užpildo sveikatai naudingesniais produktais – tokią tendenciją pastebi gamintojai ir tyrimų bendrovės. Pagal rinkos tyrimų kompanijos „Nielsen“ mažmeninės prekybos duomenis, į sudarytą sėkmingiausių 2015 m. naujienų sąrašo trejetuką grūdų produktų (angl. Cereals) kategorijoje Lietuvoje pateko AB „Kauno grūdai“ greitai paruošima košė „Activus“. Antrojo etapo vartotojų apklausoje ši košė užėmė pirmą vietą. Įvertinus abiejų etapų rezultatus, produktas paskelbtas sėkmingiausia metų naujiena savo kategorijoje.

„Greitai paruošiamų košių poreikį pasufleravo Lietuvoje įsivyraujanti tendencija maitintis sveikatai naudingesniais produktais. Nors produktą į rinką įvedėme praėjusių metų pradžioje, jau džiaugiamės rezultatais – 2015 m. duomenimis, parduota beveik 78 tūkst. košės indelių, o pardavimai per metus išaugo beveik 8 kartus“, – sako AB „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius Artūras Skairys.

Pasak jo, tokį tradicinės avižinės košės „Activus“ populiarumą lėmė ne tik tinkamu metu išpildytas vartotojų poreikis, bet ir nuolatiniai sveikatos specialistų bei dietologų patarimai gerinti mitybą. Skelbiama, kad pusryčiai yra būtini kiekvieno žmogaus organizmui, o vienas iš geriausių angliavandenių šaltinių ryte – būtent košė. Joje esantys lėtai įsisavinami angliavandeniai ilgai palaiko reikiamą gliukozės kiekį kraujyje ir išsaugo darbingumą.

Siekiant įsitikinti, kad košė atitinka mitybos specialistų rekomendacijas, bendrovės „Kauno grūdai“ užsakymu Nacionalinis sveikatinimo institutas atliko tyrimą, kurio metu aiškinosi greitai paruošiamos avižinės košės įtaką žmonių sotumui ir apetitui. Šiame tyrime dalyvavo specialiai atrinkti respondentai, turintys antsvorio problemų, sergantys bet kokiomis virškinamojo trakto ligomis, patiriantys valgymo sutrikimų ir pan. Tyrimo metu įvairias avižines košes skirtingomis porcijomis valgę respondentai įvertino, kad idealiausias porcijos dydis – 70 g sausos košės. Tyrimo išvados parodė, kad avižų košė yra tinkama, siekiant sumažinti suvartojamų dienos kalorijų kiekį, tačiau tuo pačiu išvengiant alkio jausmo.

Produkto kūrimo etapuose vyko ne viena degustacija. Anot bendrovės atstovo, pirmiausia buvo pasirinkta rinkai pristatyti lietuvių mėgstamų uogų ir vaisių skonius – su braškėmis, avietėmis ir obuoliais. Vėliau, gavus iš klientų atsiliepimų, sukurta ir tradicinė avižinė košė su mažesniu kiekiu cukraus.

„Prie sėkmingo košės išpopuliarėjimo prisidėjo ir paprastas bei patogus paruošimo būdas, kadangi tokius pusryčius nesudėtinga ir nusinešti į darbą ar susipakuoti keliaujant į gamtą – indelio turinį tereikia užpilti verdančiu vandeniu. Patogi indelio pakuotė tapo neatsiejama daug dirbančių, keliaujančių, nuolat skubančių žmonių palydove“, – pastebi A. Skairys. Pasak jo, sėkmingas produkto įsiliejimas į Lietuvos rinką turės įtakos ir jo tolimesniam likimui – eksportui į užsienio rinkas.

„Pasaulinė rinkos tyrimų kompanija „Nielsen“ kiekvienais metais Baltijos šalyse išrenka ir apdovanoja sėkmingiausias metų naujienas, – sako „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims Iona Lepp. – Remiantis produktų prekės ženklo identifikavimu, jų mažmeninės prekybos pardavimais ir vartotojų vertinimais, nustatomi sėkmingiausiai į rinką įvesti produktai kiekvienoje kategorijoje.“

Tyrimų bendrovės atstovė pastebi, kad anksčiau grūdų produktų kategorijoje didžiausios sėkmės sulaukdavo pusryčių dribsniai arba makaronai. Šiemet toks apdovanojimas įteiktas AB „Kauno grūdai“ greitai paruošimai košei „Activus“.

Parašykite komentarą